LKCAtelier: Ontwerpend Leren als didactisch concept voor inclusieve cultuureducatie - Kunstgebouw

LKCAtelier: Ontwerpend Leren als didactisch concept voor inclusieve cultuureducatie

Hoe kan recht gedaan worden aan de diversiteit die steeds meer zichtbaar wordt in het Nederlandse basis- en voortgezet onderwijs?
Twee kinderen aan de slag met ontwerpend leren

Tijdens dit LKCAtelier leidt Michel Hogenes aan de hand van onderzoeken het thema ‘Ontwerpend Leren als didactisch concept voor Inclusieve cultuureducatie’ in. Aansluitend laten Floortje Smehuijzen van SoundLAB/ Muziekgebouw aan ’t IJ en Jacques van de Veerdonk van Watch that Sound zien hoe zij in de context van hun organisatie ontwerpend leren inzetten en daarmee bijdragen aan een inclusiever muziek- en mediaonderwijs.

Na de plenaire presentaties is er in het tweede deel van dit LKCAtelier ruim gelegenheid om met de sprekers in gesprek te gaan.

Dit LKCAtelier is interessant voor kunst- en cultuurprofessionals, docenten en kunstvakdocenten.

Lees meer