Interview met Ruud Visschedijk, directeur Kenniscentrum Cultuureducatie Rotterdam
Cultuur is niet de kers op de taart. Culturele instellingen, kunstenaars en creatievelingen moet je als gemeente inzetten om mee te denken over de toekomst van de stad.
Interview met Karola Pezarro, maakt kunsteducatieve projecten voor Kunstgebouw
Ik zou willen dat er meer ruimte is om te experimenteren, te spelen. In kinderen zit zo veel potentieel.
Interview met Bram Martens, improvisatietrainer en zakelijk leider van ImproBattle
Door te improviseren leren de deelnemers omgaan met spannende situaties, in plaats van deze te vermijden
Interview met Marjet van Os, directeur Cultureel Centrum Cascade
Uit de doelgroepsanalyse viel op is dat de bibliotheek jeugd en kleine kinderen goed bereikt. Dat is in het theater een stuk uitdagender.
Interview met Rik Janssen, gedeputeerde van de provincie Zuid-Holland
Het is belangrijk om kinderen een stem te geven
Interview met Noël Sies, cultuurcoach voortgezet onderwijs
We willen dat de leerlingen meer regie krijgen over wat ze willen zien en ervaren in het theater of het museum.
Interview met Guido Fokkema, fotograaf en vakdocent
Ik ga naar de scholen met het idee leerlingen enthousiast te maken voor die andere blik. Daar heb je ook wat aan als het gaat om andere dingen in het leven. Ik ga er niet heen met het idee dat de leerlingen hopelijk ooit ook fotograaf willen worden.
Interview met Kaat Zoontjens en Inez Schatz, van Women Connected
Op het toneel maken ze deel uit van een maatschappij waarin iedereen gelijk is.
Interview met Aafke Schimmel-Van Rijs, ambtenaar Kunst en Cultuur
We begonnen met maar zes scholen
Interview met Hugo Verweij, lokaal projectcoördinator van het CMK-programma
Cultuureducatie hoort er helemaal bij op de basisschool.