Interview met Bram Martens, improvisatietrainer en zakelijk leider van ImproBattle
Door te improviseren leren de deelnemers omgaan met spannende situaties, in plaats van deze te vermijden
Interview met Jasper Smit, Kleinkunstliedjesschrijver
Een jong publiek is niet zomaar een zaal vol kinderen, maar een volwaardig publiek
Interview met Esther Batenburg, cultuurcoach
Elk kind, elk jaar naar het museum: dat is de ambitie
Interview met Ellen Oosterwijk, course leader van de opleiding Docent Beeldende Kunst en Vormgeving
We willen een leergemeenschap zijn, omdat een groot deel van de studenten veel eigen expertise meebrengt.
Interview met Frederik Zevenbergen, gedeputeerde provincie Zuid-Holland
Cultuur verrijkt, verbindt en brengt vreugde. Het is het cement in lokale gemeenschappen, de dorpen, wijken en steden.
Interview met Christa de Borst, leerkracht onderbouw
Bij het kiezen van elk kunstwerk moet ik een stap terug doen en mijn eigen smaak laten varen. De eerste vraag is: welk werk heeft een meerwaarde voor het onderwijs?
Interview met Noël Sies, cultuurcoach voortgezet onderwijs
We willen dat de leerlingen meer regie krijgen over wat ze willen zien en ervaren in het theater of het museum.
Interview met Ikrame Rahmouni en Boutaïna Azzabi-Ezzaouia, schrijvers
Wij misten dat grijze gebied, duurzaamheid. Onze aarde en alles wat er op leeft, daar moeten we goed voor zorgen. Dat hoort óók bij de Islam.
Interview met Anouk Tjokrojoso en Barry Marré, coördinator en consulent onderwijs en algemeen manager
Ontmoeting, creativiteit, diversiteit, laagdrempelig, inclusiviteit en gelijkwaardigheid zijn onze kernwoorden. Daar handelen we naar.
Interview met Berneja Voskamp en Wendy Hoogendijk, toneelschrijver en regisseur
Een productie als Pas Halverwege vraagt veel van mensen. Dus stimuleer zo veel en zo vroeg mogelijk het groepsgevoel. Zorg ook voor structuur tijdens de repetities, dan weten mensen waar ze aan toe zijn.